چند وقتی هست یه کتابی میخونم که خیلی برام جالبه و مطالبی رو میگه که قبلا بدون اینکه بدونم پشتوانه علمی داره، گاهی تو ذهنم مرور میکردم ولی اینکه از زبان یکی دیگه میشنوم خیلی خوشحال کننده هست اینکه من تنها نیستم که اینطور فکر میکنم

و حتی این چیز ها(تله ها) هم واقعیت دارند و زندگی آدم ها رو مختل میکنه

11 تا تله رو توضیح داده که من حس میکنم حداقل 3 موردش در من صدق میکنه. و با توجه به اطلاعاتی که خودم از خودم دارم یه نوع تله جانماز آبکشی هم باید بهش اضافه بشه که میشه 12 تا

این تله تو زندگی من اینطوری بوده که بدترین ضربه ها رو من از سمت آدم های جانماز آبکش و مقدس مآب اطرافم خوردم و انگار درس نمیگیرم!

حتی یادمه اولین بار به طرف گفتم و بهم گفت اصلا معنی این(جانماز آبکش) رو نمیدونه!............. یا خدا!

به گفته روانشناسی که این کتاب رو نوشته فردی که در این تله گرفتار میشه چون از بچگی این سبک رفتاری رو دیده، بازی کردن و رفتارکردن به شیوه دیگه رو بلد نیست و به همین خاطر به صورت یک الگوی تکراری مدام در این تله گرفتار میشه و واکنشش طوری هست که به طور مداوم افرادی رو که این تله رو حمل میکنن جذب میکنه.

در یک پست مجزا 11 تا تله رو با توضیحات مختصر مینویسم(خودم هنوز کامل 11 تا رو نخوندم)

البته کشف کردن تله به نظرم هنر نیست، هنر واقعی خارج شدن به موقع از این تله هاست طوری که عمر و هزینه ی زیادی براش تلف نشده باشه.


+به این فکر میکنم من چرا برای همچیم آدمایی جذابم؟! یه درصدی هم تقصیر خودمه اگه 50 درصد اطرافیانم لاییک بودن این تله احتمالا وجود نداشت و شاید تله از اونور بوم گرفتارم میکردم.

++ تازه بعضی وقتا میگم لاییک داره میگه چی هست ولی این مدل آدما رو من واقعا نمیتونم تشخیص بدم و حرکت بعدیشون ناشناخته هست.

زندگیه این؟!

***************************************

دو طایفه کمرم را شکستند:

اول- عالم فاسد

دوم- جاهل مقدس مآب

اولی با فساد خویش مردم را از علم باز میدارد و دومی با جهل خود در عبادت، مردم را از دین خدا متنفر میکند.

"امام صادق (ع)"

***************************************


اسم کتاب: زندگی خود را دوباره بیافرینید   نویسنده: جفری یانگ